Umělecké transformace videa odhalují skutečnost za běžnými hranicemi našich smyslů, vytváří nové pojetí prostoru a času. Kamera vám nyní může připadat jako přijímač transformující energii z jiných úrovní reality, 3D brýle a virtuální helmy jsou dalšími artefakty, které otvírají vstupní body do energetické zóny, která byla nazvána videografický časoprostor. V počítačové 3D grafice je ještě jasnější než u videoartu, že obraz již nereferuje o nějaké skutečnosti, kterou divák zná z vlastní zkušenosti, jako u filmu a televize. Obraz, zvuk a případné další použité prostředky jsou samy konkrétní realitou - mediální realitou použitých symbolů. A její tvůrci nad vámi mají obrovskou moc.

Jestli se mi nepodařilo dostatečně dobře slovy popsat ty zvláštní obrazy, nenechte se odradit. Podívejte se na ně vlastníma očima.

Velmi rád bych poděkoval za přínosnou spolupráci Keiko Sei a Janě Macenauerové, díky níž tenhle článek vznikl.

[ zPeT ] [ zPeT ] [ zPeT ] [ zPeT ] [ zPeT ]

[ dOprEdu ] [ dOprEdu ] [ dOprEdu ] [ dOprEdu ] [ dOprEdu ]